Bilingual Eğitim

Bilingual Eğitim Sistemi

Bilingual, iki farklı dili, iletişim için aynı seviyede kullanabilen kişi demektir. Bilingual eğitimde bireye anadili ile birlikte, bir başka dil, anadili edinmeye benzer bir süreçle edindirilir. Küreselleşen dünyamızda birçok çocuk iki dilli (bilingual) hatta çok dilli olarak büyüyor. Ebeveynlerinden biri faklı dili konuşan her çocuk; evde farklı, okulda farklı bir dile her çocuk (kendi ülkeleri dışında yaşayan ailelerin çocukları ) doğallıkla bu iki dili birden ediniyorlar. Mini Haus olarak yapmayı hedeflediğimiz budur. Çocuklarımıza, şimdi size İngilizce, Almanca öğreteceğiz demek yerine, iki farklı dili konuşan öğretmenleri aracılığıyla onları iki dile de maruz bırakarak, yaşamın doğal akışı içinde oynarken, yemek yarken iki dili birden edindiriyoruz. Böylelikle çocuk yabancı dil eğitimini bir ders olarak değil, günlük yaşamının bir parçası olarak görür, bu da öğrenme sürecini hızlandırır.


*Farklı kültürlerden insanlarla kolaylıkla iletişim kurabilirler,
*İnsan ilişkileri güçlüdür,
*Entelektüel gelişimleri daha başarılıdır,
*Öz güvenleri yüksektir,
*Akademik başarıları yüksektir.

Ayrıca bu konuda farklı görüşlerin tartışması devam etmekle birlikte son yapılan araştırmalar, iki dilli çocukların bir dilden diğer dile geçiş yaptıkları sırada bilişsel işlemler yaparken gereksinim duyulan gri madde miktarını arttırıyorlar. Bu durum, iki dilli çocuklarda aynı anda birden fazla iş yapabilme becerisini, odaklanmayı, hafızayı güçlendiriyor, duygudaşlık ( empati ) becerisini destekliyor ( bu son katkı nedeniyle otizmli çocukların gelişmesini destekleyeceği düşünülüyor ).Erken yaşlarda öğrenilen yabancı dilin beyni güçlendirip ilerleyen yaşlarda Alzheimer hastalığından, ikinci dil bilmeyenlere göre daha geç ve daha az etkilendiği yönünde bulgular da var.

Dil eğitimi aslında daha anne karnındayken başlar. 0-3 yaş arası bebekler, iki dilin konuşulduğu bir ortama doğarlarsa aynı anda öğrenme denilen yöntemle her iki dili birden doğallıkla edinebilir. Bebeklere söylenen- dinletilen yabancı dilde bir ninni bile yabancı sözcüklerin hafızalarında yer etmesini sağlar. Ancak yabancı dil eğitimine 0-3 yaş aralığında başlanmadıysa da geç kalınmış sayılmaz. Beş yaşında, daha önce dil eğitimi almamış bir çocuk da yabancı dil konuşulan bir anaokuluna gönderildiğinde, daha önce yabancı dil öğrenmeye başlamış çocuklarla aradaki farkı hızla kapatabilmektedir.

Okulumuzda görev alan öğretmenlerimiz bilingual, ya yurtdışında doğmuş ya da yaşamış, eğitim almış kişilerdir. Böylece öğrencilerimiz de öğretmenleri aracılığıyla her iki dile aynı anda maruz kalır, bu dili hayatın içinde yaşayarak, yaparak aktif bir şekilde öğrenir. Bu durum çocuğun hem sosyal, akademik hem de kişilik gelişimini destekler. Çocuk gırtlak yapısı henüz çok esnek olduğundan doğru telaffuz açısından gerekli aksanın oluşması da daha kolay olur.

Eğitim sürecimizi her ay vereceğimiz ayrıntılı eğitim programından takip edebilirsiniz.

Eğitimin Faydaları

Eğlence
Eğitim
Oyun
Yaratıcılık

Çift dilli eğitimin, çocuğun hem akademik, hem sosyal hem de kişilik gelişimine önemli katkıları olduğu bilimsel olarak kanıtlanmıştır. En önemlisi, çift dilli, hatta çok dilli olarak büyüyen çocuklar üzerinde yapılan araştırmalar, bu çocukların bilişsel gelişimlerinin daha hızlı olduğunu göstermektedir.
Çok dilli büyüyen çocukların, ilerleyen dönemlerde akademik becerilerinin de daha yüksek olduğu araştırmalarla kanıtlanmıştır. Bu çocuklar, her iki dilin de inceliklerini ve özelliklerini kavrayabilirler, sözel ve yazılı iletişimde rahatlıkla kullanabilirler.
Bu program çocuğun sosyal gelişimine de katkı sağlar. Yeni dilleri öğrenmeye karşı olumlu tutumlar sergilemeyi, diğer dillere hoşgörülü yaklaşımı öğrenirler.

Mini Haus Okullarında Bilingual Eğitim

Bu program, alanında uzman, Türkçenin yanı sıra anadili düzeyinde Almanca ve İngilizce konuşan sınıf öğretmenleri rehberliğinde uygulanır. Almanca ve İngilizce dil edindirme programı, tüm gün çocukların eğlenerek, keşfederek öğrenmelerini sağlayacak biçimde gerçekleştirilir.